ارائه آموزش های کارآفرینی ویژه روحانیون

  • روابط عمومی سامانه بارش

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، از ارائه آموزش های کارآفرینی ویژه روحانیون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شکوفایی، در جلسه ای با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مدیر مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان که در سازمان تبلیغات اسلامی در روز یک شنبه ۱۵/۲/۹۸ برگزار گردید از ظرفیت های آموزش مبانی کارآفرینی و اشتغال زایی ویژه روحانیون مستقر در روستاهای استان خراسان رضوی بحث و گفت و گو شد.

حجه الاسلام صاحبقرانی ضمن تشریح اهداف تحول ساز و کلان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از این اهداف، ایجاد زمینه ای برای خودکفایی طلاب و روحانیون مستقر در روستاها بوسیله فعال سازی ظرفیت های کارآفرینی روستایی دانست.

وی افزود: چنانچه روحانیون مستقر در روستاها، مهارت های کارآفرینی را فرا بگیرند و از موقعیت محوری خود در محل استقرار و در راستای شکوفا کردن اقتصاد مردم روستا که هم سو با منویات مقام معظم رهبری در فضای کنونی جامعه است، بهره ببرند، شاهد شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در روستاها خواهیم بود که با مدیریت و راه بری یک روحانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از دیگرنتایج مثبت این اقدام حفظ جایگاه و تثبیت موقعیت روحانیون مستقر در روستاها و کاهش هزینه های استقرار و وابستگی به بودجه های دولتی است.

در این دیدار ظرفیت های مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه خراسان نیز برای تحقق این هدف والا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت های آموزشی این مرکز و تجربیات گذشته آن در حوزه کارآفرینی ویژه طلاب، زمینه ای ایجاد شود تا مبانی کارآفرینی و اشتغال طلاب، به روحانیون مستقر آموزش داده شود و سپس با حمایت های مادی و معنوی، موقعیت لازم برای رونق تولید و کارآفرینی روستایی فراهم گردد.

از دیگر دستاوردهای این دیدار، تصمیم گیری مبنی بر تشکیل هیات اندیشه ورز اقتصاد فرهنگ با هدف ارائه طرح و برنامه ریزی برای تحقق موارد مطرح شده بود که توسط مرکز نوآوری و شکوفایی حوزه علمیه صورت خواهد گرفت.

آموزش های کارآفرینی ویژه روحانیون, حجت الاسلام صاحبقرانی, رونق تولید, شکوفایی اقتصادی, شکوفایی اقتصادی طلاب, ظرفیت های آموزش مبانی کارآفرینی, مبانی اشتغال زایی طلاب, مبانی کارآفرینی, مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی, کارآفرینی, سازمان تبلیغات, سازمان تبلیغات اسلامی, صاحبقرانی, تولید, آموزش مبانی کارآفرینی, اشتغال زایی