شرایط راه اندازی دفتر اسناد رسمی

شرایط راه‌اندازی دفتر اسناد رسمی:
براساس ماده 6 افراد زیر می‌توانند به عنوان سردفتری در این نوع دفاتر فعالیت کنند:
1. اشخاصی که دارای کارشناسی حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی باشند.
2. افرادی که دارای دو سال سابقه خدمات قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری باشند.
3. دفتریارانی که دارای دیپلم کامل متوسطه باشند به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.
4. اشخاصی که از مراجع مسلم دارای تصدیق اجتهاد طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب وزارت دادگستری می‌رسد باشند.
5. سایر لیسانسه‌ها به شرط داشتن سه سال سابقه دفتریاری.
6. دفتریارانی که دارای گواهی قبولی امتحان مخصوص سردفتری یا دفتریاری موضوع شق سوم ماده10 قانون دفتر اسناد رسمی مصوب ۱۳۱۶ باشند به شرط داشتن پنج سال سابقه دفتریاری.
7. دفتریاران اول که در تاریخ تصویب این قانون شاغل بوده و ۱۵ سال سابقه دفتریاری اول اعم از تناوب و یا مستمر داشته باشند.

50,000ریال

  • Created : نوامبر 24, 2020
  • نام دسته: مقالات
  • نوع محصول : تک محصول
  • برچسب ها :
افزودن به سبد خرید